Taman Negara

15 dec 2007 am implinit 35 de ani, multi, putini asta sunt si nu ma apasa deloc, ba chiar imi place.

Inca odata multumesc sotului meu pentru tot ce mi s-a intamplat!

De ziua mea am avut parte de o surpriza: m-a dus sotul intr-o calatorie de care nu stiam nimic. m-a anuntat de fapt ca sa fac bagajele si un pic de indicatii cam ce sa pun in valizuca.

Surpriza a fost de fapt ca am mers in centrul tarii in jungla. voiajul pana la Taman Negara a durat cam mult : 4 ore de autocar si alte 3 ore (aprox 70 km) intr-o barca foarte primitiva si joasa ca la caiac-canoe, cand stateam asezati eram la nivelul apei cu corpul… croaziera aceasta a fost interesanta, de-a lungul fluviului Tahan unde de o parte si de alta aveam jungla cu pasarele, maimutele, animale si vegetatie luxurianta, uneori mai vedeai si cateva persoane localnice care pescuiau sau chiar bastinasii unui trib : “orang asli = oameni primitivi” care traiesc f primitiv: stau in niste colibe facute de ei, nu au haine, sunt f mici de statura, foarte inchisi la culoarea pielii si cu parul cret. ciudat e ca populatia malaiesiei nu e asa, acest trib este tinut si pastrat in primitivismul lor, nu am inteles daca vorbesc vreo limba comuna cu malaiesienii, iar turistii albi in special merg sa-i vada ca la zoo, mie mi s-a parut un pic lugubra chestia asta, adica sa mergem noi, civilizatii ca sa vedem ce? sa ne uitam la alti oameni ca la niste maimute? sa facem si poze cu ei, nu?

Oricum noi nu le-am vizitat satul “protejat” dar i-am zarit ca se spalau in fluviu cand am trecut cu barca, aratau ca in descrierile din brosurile turistice.

Se spune ca plimbarea asta pe apa e comparabila cu cea de pe Amazon, acuma cine stie daca e si adevarat, ii credem pana la proba contrarie pe cuvant.

 

Dupa plimbarea asta care iti cam intepenea pana la tasare partea dorsala, am ajuns la resortul nostru : Mutiara Taman Negara.

Resortul facut foarte dragut cu peste 100 de casute, unele erau mai spatioase in interior decat altele, in sensul ca aveau pe langa dormitor, hol si baie, un salon si cu balcon dotat cu fotolii si masuta. interiorul cabanei dragut, rustic imbunatatit de conditii aduse odata de civilitate: frigider, fierbator, aer cond, ventilatoare, baie, etc, deranja doar imposibilitatea lor de a controla umiditatea extrem de mare si care in timp degradase un pic mai mult aerul din interior.

Exteriorul simpatic si tot resortul avea si arii unde veneau porcii mistreti, maimutele (dealtfel te consiliau sa inchizi tot timpul geamurile, usile si sa verifici bine chestia asta, ca fac realmente dezastru).
Dupa cazarea am luat masa la restaurant, la lumina lumanarii pentru ca mai erau si pene de curent, dar eu obisnuita din timpul comunismului n-a fost
asa o tragedie ;-)).

Statul acolo a fost interesant si dragut mai ales ca profitand de timpul cat nu a plouat am facut o plimbare si in jungla ceea ce se numeste aici canopy walkway, o plimbare pe un pod suspendat cam intre 25 si 50 m altitudine de la sol, podul e tinut doar cu coarde de canepa iar scandurica pe care mergi e de 30 cm max, lumgimea podului de cam de 500 m, poate si mai lung, ca se tot imbunatateste periodic in sensul ca se mai construieste, evident din ce in ce mai inalt. Podul facea din cand in cand popasuri la cate un copac foarte inalt, era construit cate un balconas circular. interesant era sa vezi o parte din zona de f sus, deasupra majoritatii copacilor.

Dupa experianta asta a trebuit sa refacem drumul de intoarcere tot prin jungla.

E frumos sloganul de la intrarea in jungla : poti sa iei cu tine cand pleci doar imagini ( fotografii) si sa lasi doar urme (de pantofi), mie una mi-a placut mesajul.

Calatoria asta in totalitatea ei a fost interesanta si foarte distractiva, mediul e f putin atins de mana omului si chiar localnicii un pic diferiti, chiar daca lucrau la un resort de multe stele. Calmi si deloc strasati, care puteau sa-ti raspunda cu aceiasi inflexiuni ale vocii de cateva ori la aceaasi intrebare, in cazul in care tu nu intelesesesi deja. Mi-a placut mult si ce sa mai i-am multumit sotului meu de surpriza facuta, ma cunoaste destul de bine am inteles: genul asta de surprize si cadouri ma incanta foarte mult.

Taman Negaraultima modifica: 2007-12-15T10:44:00+01:00da asiamea
Reposta per primo quest’articolo

Lascia un commento