La portile Marelui Zid !!!!!

Azi ne-am trezit devreme, ne-am propus sa mergem la Marele Zid, una dintre cele 7 minuni ale lumii!!!! La ora 10 punctuala ne asteapta in holul hotelului Vichi, ghida noastra pentru azi. Ne imbarcam si … uau Zidul ne asteapta!

Dupa un voiaj cam de o ora, am ajuns in punctul MuTianYu al zidului, cam la 70 km de Baijing, se pare ca a fost restaurat si este mai simplu de vizitat, cel putin asa ne recomanda ghida noastra.

 Dupa ce am ajuns, i-am multumit ghidei pentru sfat, pana sus avem posibilitatea de a urca cu telescaunul si asta da ajutor. Trecem grabiti printre vanzatorii de suveniruri, dornici sa ne aiba de clienti si iata-l, zidul e in fata noastra! Luam telescaunul si … am emotii, nu stiu daca ma poate intelege cineva, mi se pare inca incredibil ca eu ajung la Marele Zid!

Considerata una dintre cele 7 minuni ale lumii, constructia zidului are o lungime de aproximativ 9000 kilometri!!!! Datale istorice ne spun ca s-a inceput constructia sa cam cu 500 IC. Rolul zidului a fost cel ce aparare si de a arata maretia imperiului chinez, asadar serveste stoparii invaziei popoarelor nomade din nordul Chinei.

Traditia chinezesca il compara cu un dragon gigant, folosind astfel simbolistica pentru a arata puterea, forta si longevitatea sa. Multe scrieri ale zilelor noastre spun ca ar fi singura constructie vizibila de pe lune, dar multe spun ca e o legenda…cine stie care-ar fi adevarul. Tind sa cred ca nu este posibila vedera sa de pe luna, are o latine de 6 m… cum ar fi posibil, nu?

Asadar iata-ma impreuna cu baietii mei sus pe coama Zidului! Sus latimea zidului nu e mare, cam de 6-8 m, iar la baza are 10 m, inaltimea zidului este de 10 m. Din loc in loc, la cateva sute de metri se afla turnuri de cate 12 m inaltime, rolul era de aparare, adapost si depozit de arme.  Forma ce o vedem si astazi a fost refacuta si restaurata in timpul dinastiei Ming (1368-1644),  dinastie care posteaza capitala la Beijing.

Partea zidului vazuta de noi are rolul de a proteja capitala si mormintele impatarilor, dealtfel mormantul Imparatului Ming se afla in apropiere.

La portile Marelui Zid !!!!!ultima modifica: 2011-08-08T11:06:00+02:00da asiamea
Reposta per primo quest’articolo

Lascia un commento